Náborom a prezentáciou nehnuteľnosti práca realitného makléra nekončí
Realitní makléri sú často nesprávne vnímaní len ako sprostredkovatelia predaja a prenájmu nehnuteľností. Inzerovanie, telefonáty a obhliadky bývajú z pohľadu verejnosti mylne jedinou náplňou práce, ktorá sa s realitným biznisom spája. Táto predstava je len špičkou ľadovca v porovnaní s rozsahom povinností a zodpovedností, ktoré na realitných maklérov čakajú.
Poďme sa pozrieť na aktivity efektívne pracujúceho realitného makléra spoločne.
1. Stanovenie predajnej ceny nehnuteľnosti
Každého predávajúceho už pri zamyslení sa nad predajom nehnuteľnosti zaujíma cena. Dokonalé poznanie lokálneho trhu, zabezpečenie analýzy trhu a nedávno predaných nehnuteľností, ale aj poznanie vývoja realitného trhu zaručia, že maklér presne stanoví hodnotu nehnuteľnosti. Od nej totiž bude závisieť rýchlosť jej predaja.
Zaujíma vás cena vášho bytu v Nitre? Zistite si jeho aktuálnu trhovú hodnotu na našej stránke www.odhadceny.sk
Kalkulácia ceny bytu v nitre
VĎaka našej online kalkulačke získate cenový odhad už do pár sekúnd!
2. Poradenstvo pri predaji aj kúpe nehnuteľnosti
Väčšina obchodov začína žiadosťou o konzultáciu a pomoc. Naozaj spoľahlivý maklér sa nesnaží majiteľa presvedčiť, aby nehnuteľnosť predal, ale pomáha mu nájsť najlepšie riešenie jeho aktuálneho problému (predaj, prenájom, pomoc pri vysporiadaní po rozvode, vysporiadanie dedičstva…). Ak sa na makléra obracia kupujúci, pomôže mu urobiť čo najlepšie nákupné rozhodnutie. Dobrá rada od makléra môže kupujúcemu ušetriť veľa peňazí. Nezabúdajme totiž, že maklér nie je ovplyvnený emóciami a stresom z nákupu. A dokonale pozná trh i lokalitu.
3. Preverenie stavu nehnuteľnosti a príprava nehnuteľnosti na predaj
Maklér pri nábore nehnuteľnosti preveruje i jej právny stav a odhaľuje právne vady, a tiež by mal identifikovať prípadné technické závady. Na druhej strane už v tomto kroku pripravuje stratégiu ako odprezentovať nehnuteľnosť v čo najlepšom svetle. Navrhuje klientovi prípadné úpravy, zabezpečí homestaging, profesionálne fotografie, virtuálne prehliadky aj 3D vizualizácie… Viac o virtuálnom homestagingu sa dozviete v našom článku – Virtuálny homestaging.
4. Príprava predajnej a marketingovej stratégie
Maklér zodpovedá za prípravu úspešnej predajnej stratégie, ktorá pomôže klientovi predať
nehnuteľnosť v optimálnom čase a za čo najvýhodnejšiu cenu. Má pritom v rukách všetky
nástroje online aj offline reklamy a podporu nášho marketingového centra.
O inzeráte – sľubnom začiatku úspešnej marketingovej stratégie – sa viac dozviete v našom
článku: Kľúč k úspešnému predaju nehnuteľnosti: Efektívny inzerát
5. Propagácia, práca so záujemcami
Za úspešným predajom nehnuteľnosti stojí umenie makléra zaujať a dostať nehnuteľnosť k čo najväčšiemu počtu ľudí. Aj tu platí staré známe pravidlo, čím viac ľudí sa o nej dozvie, tým vyššia je šanca na predaj. Propagácia nehnuteľnosti však zvyšuje nielen povedomie o ponuke, ale aj náklady makléra. Ak je nehnuteľnosť dobre viditeľná, priláka značný počet záujemcov a tu sa začína tá etapa práce makléra, ktorá je pre širokú verejnosť najznámejšia – telefonáty, obhliadky, práca s databázou kupujúcich, administratíva. Za úspešným predajom sa často skrýva množstvo hodín strávených na telefóne, mailoch, na obhliadkach, ale práve stretnutia a komunikácia s obchodnými partnermi každého makléra posúvajú k ešte väčšej profesionalite!
6. Identifikácia potrieb kupujúcich
O tom, že maklér často zastupuje i kupujúceho klienta sa síce možno ešte stále hovorí menej – ale sme radi, že maklér kupujúceho je u našich klientov stále obľúbenejšia forma zastupovania. Odborník na nehnuteľnosti, ktorý pomôže klientovi správne identifikovať jeho potreby a sen o dome či byte zosúladiť s reálnymi možnosťami na trhu, ušetrí kupujúcemu čas, stres i možné sklamanie pri hľadaní vysnívaného bývania.
7. Vyjednávanie
Každý obchod potrebuje experta vo vyjednávaní. V realitách je ním maklér. Nebude len expertom v jednaní o cene, ale aj o rôznych aspektoch zmluvy, zariadení samotnej nehnuteľnosti. V mene svojho klienta vždy vedie dialóg, v ktorom sa obe strany snažia dospieť k obojstranne výhodnému záveru.
8. Financovanie
Hypotekárne poradenstvo poskytujú klientom bezplatne naše hypotekárne špecialistky. I v tejto fáze makléri zostávajú súčinní a koordinujú aktivity, dohadujú termíny, pomôžu so znaleckým posudkom…
9. Zabezpečenie zmluvnej dokumentácie
Realitný maklér pripravuje rezervačné zmluvy, ktoré u nás fungujú ako trojstranný právny akt. Kupujúci si rezervuje nehnuteľnosť a maklér sa zaväzuje prestať ju ponúkať ďalším záujemcom. Následne maklér koordinuje prípravu zmluvnej dokumentácie, ktorú zhotovuje advokát na mieru pre každý obchodný prípad.
10. Popredajný servis
Ak sa maklér dostane do tejto etapy v predajnom procese, zostáva mu odovzdať nehnuteľnosť novému majiteľovi a zabezpečiť prevod zmlúv k energiám na kupujúceho.
Ani týchto desať bodov absolútne nevyčerpáva pracovnú náplň makléra. Ten sa totiž neustále vzdeláva. Realitné právo a daňové povinnosti, psychológia a komunikácia, time management, mentálna odolnosť a marketing… Oblastí, v ktorých musí skvelý maklér vynikať, je viac. V skutočnosti sa práca realitného makléra nezastaví ani po úspešnom dokončení transakcie. Získanie dôvery klientov a budovanie dlhodobých vzťahov je kľúčom k úspechu makléra
i celej realitnej kancelárie. Ak aj vy premýšľate nad prácou realitného makléra a po prečítaní tohto článku ste sa rozhodli patriť k najlepším, kontaktujte nás!